Linie Binter Canarias nabędą cztery kolejne ATR-y 72-600, gwarantując sobie także opcję domówienia pięciu kolejnych samolotów tego typu. Nowe, turbośmigłowe maszyny wpisują się w agendę hiszpańskiego (kanaryjskiego) operatora, która zakłada odmłodzenie floty i ograniczenie emisyjności.
Choć Binter Canarias jest przewoźnikiem regionalnym, to operator z siedzibą w Las Palmas na Gran Canarii prężnie się rozwija sieć tras do Afryki (północno-zachodni rynek) i wgłąb Półwyspu Iberyjskiego, a uruchomienie korytarza powietrznego z Madrytem – port lotniczy im. Adolfo Suareza stał się bazą dla linii lotniczych z „Kanarów – okazało się strzałem w „10”.
Kanaryjski operator modernizuje flotę, odbierając m.in. kolejne embraery E195-E2. Binter jest pierwszym odbiorcą tego typu odrzutowca w Europie, a obecnie użytkuje 15 takich samolotów. Hiszpańskie linie lotnicze odnawiają także flotę samolotów turbośmigłowych, które obsługują szeroką gamę lotów między poszczególnymi wyspami archipelagu Wysp Kanaryjskich.
Już teraz linie dysponują 26 ATR-ami 72-600, a wkrótce flota wzbogaci się o przynajmniej cztery kolejne 70-osobowe samoloty, gdyż Binter złożyły zamówienie na nowe maszyny bezpośrednio u producenta, gwarantując sobie prawo domówienia pięciu kolejnych takich jednostek. Wybór samolotów ATR podyktowany jest ekonomiką – turbośmigłowce francusko-włoskiego przedsiębiorstwa cechują się lepszą efektywnością kosztową w przeliczeniu na jednego pasażera wśród samolotów regionalnych.
Nowe ATR-y zużywają o 45 proc. mniej paliwa i emitują o 45 proc. mniej dwutlenku węgla niż podobnej wielkości odrzutowce. Inwestycja Bintera warta jest 215 milionów dolarów amerykańskich, a od momentu przejęcia udziałów przez lokalnych biznesmenów w 2002 roku linie zainwestowały w modernizację i odmłodzenie floty samolotów turbośmigłowych ponad 1,1 miliarda dolarów amerykańskich.
Flota linii
Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 31 samolotów: 27 ATR-ów: jeden ATR 72-500 i 26 ATR 72-600 oraz 15 embraerów E195-E2. Linia oczekuje na dostawę sześciu samolotów: czterech ATR-ów 72-600 oraz dwóch embraerów E195-E2. Rozwój i odświeżanie floty ma się zakończyć w 2026 r.